Efter en jobbig grillning av immigrations som jag tyvärr inte kan skriva om här samt en efterföljande flight där någon fjärtade väldigt illa några gånger, var det skönt att bli hämtad av Sötsnuten på flygplatsen. Ett helt fång med rosor och liljor hade han köpt, snutteplutten.

Jag har aldrig varit i Austin förut. Förra gången jag var i Texas stannade jag i Amarillo som jag minst sagt inte var imponerad av. Som en kompis sa, ”Cow smell and big belt buckles everywhere”. Och så någon dåre som hotades med bössa. Nä, ingen höjdare. Men Austin ska tydligen vara en liberal och lättsam stad. Mycket musikliv, party, lite bohemiskt. Ungefär samma size som Stockholm.

Fast allt är ändå mycket större här, speciellt husen. Andys kåk är ca 400 kvadratmeter. Det första vi gjorde var att gå husesyn. Mycket vackert hem! Sheeit, här kommer jag nog gå vilse i början.

Jag möttes av två väldigt blåögda katter av rasen Ragdoll. En riktigt bamsig, fluffig sak med aprikosfärgade tecken och en mindre, livrädd misse med lakritsfärgad hjässa.

Andy började göra kyckling åt mig och jag slog mig ner i ”baren” i köket. Soft värre, här ska jag trivas!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

