Bonusbarn… Detta älskade och hatade fenomen som man har hört så många skräckhistorier om. Idag var dagen då jag för första gången skulle träffa mitt. Nervöst. Jag hade förberett mig med att dra på mig en schysst tisha och köpa en present i form av en skylt med en drake som håller upp en skylt där det står ”Welcome” (att sätta på väggen i ett av pojkrummen – japp, här har man tydligen fler än ett rum per skalle).

”Hello, I’m from Sweden!” hörde jag mig själv säga (”nej nej, dumsnut!” svarade en röst i huvudet). Som tur var visade sig Mike vara mycket cool och började prata brittisk engelska med sin far tills vi alla skrattade. Ett lyckat möte. Vi verkar för övrigt ha mycket gemensamt. Båda är tv-spelstokiga, nördiga och har tendenser till att samla på sig mycket grejer (även om jag numera anser mig botad från denna förbannelse). Killen ska på en europaresa med plugget snart så han var tvungen att packa.

Efter denna pärs var det skönt att koppla av med lite vin, guacamole och ett parti biljard. Som ni märker har jag hittat en snubbe som vet hur jag ska charmas. ♥

