Scrapbooking är ett amerikanskt fenomen som vi nog alla vet. Kanske var scrapböckerna på ett sätt en förlaga till dagens bloggar? Idag fick jag titta i Andys bok och jag får säga att det var en hel del enorma glasögon, bruna och gula tapeter/golv samt muppiga frippor. Ibland glömmer jag att han är född på 60-talet. 🙂

Mellan fotona hade man klistrat in såväl biobiljetter som tidningsurklipp med rubriker om ”enastående student” (japp, min Andy alltså 😉 ). Det är lätt att tro att har man inte massor med stålar så kan man inte heller skaffa sig en collegeutbildning. I viss mån är det naturligtvis sant, men Andy har lyckats få två universitetstitlar utan att spendera en spänn (på själva utbildningen alltså, äta mat måste man ju alltid). Följande behövs:

  1. Bra betyg och andra meriter (typ ”Kolla, jag är scout och spelar i ett marching band!”).
  2. Smart och engagerad mamma som kan göra research om hur stipendier funkar.
  3. Få in sin nuna i lokaltidningen.

Den andra degreen fick han genom jobbet. Precis när han blivit en hardcore ingenjör så sa han, ”nää, jag tror jag ska bli säljare i stället!” och så var det bara att bänka sig framför pulpeten i några år till.

