Jag har nu hunnit träffa Andys andra barn, de snart 2-åriga tvillingarna. Lika bra vi avhandlar lite FAQ på en gång: 1. De är båda pojkar och 2. Nej, de är inte enäggstvillingar och de är inte lika för fem öre. (Hörde just en historia om ett par som fått tvillingar som var en flicka och en pojke och den vanligaste frågan de fick var ”är de enäggstvillingar eller?” Så går det när man skolkar från biologin…)

Idag överlämnades presenterna jag tagit med från Sverige. H&M-kläder från mig (ja, jag vet att det finns här också) och Alfons Åberg-böcker från min moster. Alfie Atkins heter han på engelska. Bra presenttips om man vill köpa något typiskt svenskt till engelsktalande barn. Tycker själv det är svårt att hitta unika presenter och t.o.m. souvenirer nuförtiden. De flesta leksaker är ju tillverkade i Kina och säljs över hela världen (och är alltid dyrast i Sverige, hehe).

Vi försökte oss på den överväldigande uppgiften att ta ut ungarna i trädgården. Det blev ett evigt rännande och jagande. Speciellt att hålla dem borta från rosbusken visade sig svårt. Vi gjorde det enkelt för oss i stället och tog ut lekhagen, men då började de små liven slåss i stället. Dags för vila för barnen och en liten drink för de vuxna. 😉 Innan vi gick in fick vi se två kamelionter som kysstes!

Kameliont

Äldste sonen skulle hämtas på flygplatsen idag, han hade kommit hem från Europa. Allt hade gått bra utom att han inte hade tagit med sig någon varm jacka. Det är lätt att glömma att det kan vara minusgrader i andra delar av världen så här års…

Austin flygplats OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På Austins flygplats, som för övrigt heter ”Bergstrom’s International” finns stora gitarrmonument och countrymusik spelas överallt. Jag gillar’t!

