Roadtrip till Dallas idag! Andy hade ett föredrag att hålla för några potentiella kunder. Han skrattade gott åt att det svenskar brukar förknippa med Dallas är tv-serien. Bilresan tar ungefär fyra timmar och på vägen kan man få se en del intressanta saker såsom byggnader liknande igloos. Det är tydligen så kallade ”Monolithic domes”.

Hotellet heter Hilton Anatole och har massor av fascinerande skulpturer, ljusupphängningar och andra konstverk. Andy hade varit här en gång förut och önskat att jag var med honom. Nu gick den önskningen i uppfyllelse!

Vi började med att ta en promenad utanför hotellet där man anlagt en park med promenadstråk och dammar. Såväl koifiskar som änder simmade i vattnet och intill broarna fanns små automater där man kunde köpa fiskmat. Jag har hört att just koifiskar är väldigt sociala och kan känna igen människor, så de kan vara värda att muta. 😉

Så snart vi blev hungriga hittade vi en ganska snobbig restaurang högt upp i hotellet. Fantastisk utsikt och väldigt god mat. Dock den franska varianten där man får väldigt lite på en väldigt stor tallrik. Efter ett par glas vin pratade Andy sydstatsdialekt och härmade en cowboy så roligt att jag glömde att äta för att jag skrattade så mycket. Servitrisen, en brittisk tant kom förbi och undrade barskt om jag var färdig.

Monolithic domes igloos

Dallas skyline

Koifiskar

