Idag så bara, poff, levererades en ny monitor och tillhörande tangentbord med mus direkt till dörren. Jag fick Andys gamla som inte alls hade många månader på nacken. En tackar!

Enchiladas till middag som halvt brände sönder min mage. Tur att det fanns ”Tums”, en sorts magpiller, i medicinskåpet. Jag är inte speciellt kräsen med maten. Till och med att få magen uppbränd då och då är ganska gött (no pain no gain, eller hur?). Men vissa andra är desto värre. En av de få saker som sonen Mike gillar i form av hemlagad mat är hamburgare (hemlagad och hemlagad, nåja, ”halvfabrikat stekt på egen spis”) och kyckling med ris (bara ett särskilt märke går bra, fåglar som ej är uppvuxna på antibiotika måste det va – jag tror er!). Så jag kom på den smått geniala idén att göra kycklingburgare! Samma hamburgerbröd (som måste stekas med speciellt smör på speciellt sätt – och glöm inte glutenfritt till far), specialarsenap (pappa och son tycker inte om samma) samt grönsaker men med en kycklingfilé i stället för själva burgaren (eller patten* som de kallar den här, höhö). Bara för att det skulle bli lite variation. Men nej, då insisterade Andy på att skära upp filén i strimlor i brödet så det blev en jättekonstig burgare, vilket i sin tur resulterade i att Mike kom ut i köket och snabbt åt upp endast strimlorna för att sedan ränna in på sitt rum igen.

Efter mat följer träning. Vi har testat hemmagymet för första gången. Det är beläget i ett hörn av Bonusrummet även kallat Stökiga Rummet som för övrigt är ungefär lika stor som hela min förra 2-rumslägenhet i Sverige. Vi körde både hantlar och en multimaskin, sen finns också en treadmill. Vi höll på att få en katt i kläm första gången vi körde igång den, stackars kisse trodde väl det var ett säkert gömställe med tanke på de hösäckar som bor här. 🙂 Mike måste ha undrat vad vi pysslade med när han kom in och jag låg på en bänk och lyfte de minsta små, rosa mygghantlar som världen skådat. ”Kattens hantlar,” sa vi utan att röra en min. När Andy skulle visa mig lite annan utrustning lyckades han sparka omkull en saxofon och en stor grind som stod uppställd mot en vägg välte nästan över honom. Vi kanske inte behöver träna, det kanske räcker med att städa upp Bonusrummet… (Fortsättning följer i frågan.)

*) Bara nästan, men det var roligare så.

 

