Det var så himla kvavt i sovrummet i natt, jag vaknade av att jag kände mig hur konstig som helst. Plötsligt tog Andy fram någon sorts manick som mäter syret i blodet (är nästan säker på att det inte var en dröm i alla fall. 🙂 ) Sen tog han fram en fjärrkontroll, öppnade sovrumsdörren och riktade den ut mot vardagsrummet medan han mumlade något ohörbart. Tydligen hade han bara glömt att sätta på AC:n, jag som trodde det var någon sorts svart magi!

Sen när jag väl somnade drömde jag först att Andys öron snurrade runt runt. Sen krånglade tjuvlarmet i verkligheten och då fick jag för mig att det var kopplat speciellt till sovrummet. Man läser ju rätt skrämmande grejer i tidningarna här måste jag ju säga, så jag vet inte vad folk har för säkerhetsanordningar. Sen tjöt katterna så olycksbådande utan för sovrumsdörren. Andy spärrade upp ögonen och sa med brittisk accent: ”The creature! It wants blood!” Jag bara: ”Stop, you’re freaking me out!”

Jobbig natt. 🙂 Det kanske ligger något i det där som folk säger om att fullmånen gör människor lite tokiga.

