Varje dag med tvillingarna är ett äventyr. Idag hade vi samlat massor av mod för att kunna ta med dem till Andy och Mikes favoritrestaurang, Chuy’s. Det är ett texmexplejs med schysst uteservering och bra för barn. Så länge barnen är fastspända i vagn eller stol vill säga, moahahahaaa. Det var så varmt ute att jag svettades i min jeansklänning. Samtidigt syntes inte en insekt till. Däremot var det fullt med fåglar, så kallade ”grackles”. De ser ut som koltrastar men minus den vackra sångrösten; de låter snarare som när man skrapar på en grammofonskiva. Kändes väldigt exotiskt. Nästa fascinerande sak var att Andy beställde en margarita till maten, liksom, ”öh vem ere som köör egentligen?” Våra heta enchiladas kom in medan tvillingarna nöjde sig med stora lass av Mac & cheese. Efter maten körde vi rally med dem i vagnarna i restaurangens park.

På parkeringen utanför kom en skum man fram till oss och påstod att han var krigsveteran och ville ha 16 dollar till bensin. Utan att titta på honom eller lyssna klart på hans historia stack Andy åt honom en bunt sedlar. ”Jag struntar i vilket men jag ville bara att han skulle försvinna från dig och barnen så snart som möjligt,” mumlade han när han satt sig vid ratten och låst alla bildörrar. Hela restaurangbesöket var smått mystiskt för mig, säkert helt normalt för alla andra. Nu gällde det att skynda sig hem så att inte hela min gom skulle brännas sönder av chili som fastnat i palate expandern.

Chuys texmex restaurang

Hovmästarn, det är en fjäril i min soppa!

amerikansk stare

Om du hör något som låter som misshandel av ett turntable så är det en sån här!

