Tvillingdag idag. De var lite småbesvärliga och ville leka innan läggdags men hällde i stället ut alla sina kritor och började gråta. Alltså, inte för att vara taskig, men jag tycker det är så himla svårt att hålla sig för skratt när små barn gråter över ingenting! Sen minns jag hur irriterande det var när man själv var liten och vuxna människor stod med huvudet på sned och strålade fast hela ens värld gått under. ”Fattar du inte? Min lila krita gick ju AV! Åh du din djävul…” Jaja, what goes around comes around, inte sant? 😉

Jag gjorde den fantastiska upptäckten att tacos också funkar för styvsonen. Nu har vi fyra små rätter som passar oss alla!

På kvällen har jag hjälpt far och son att hitta bra tandregleringskliniker som med största sannolikhet inte kommer att fucka upp. Ignorerade den doktor han blivit rekommenderad av sin vanliga tandläkare. Häromdagen tog jag en titt i Mikes mun och konstaterade ett bettfel och ett TMJ-problem. Alltså Andy är så jäkla bra! Efter att jag förklarat hur människans käkar vill växa framåt kunde han hålla en hel föreläsning för Mike om varför vi inte skulle välja en traditionell tandreglerare. Han fattade galoppen snabbt. Jag googlade efter kliniker och hittade en på lagom avstånd. Hon är en sådan där som din tandläkare skulle kalla flummig, gör svälj- och andningsövningar osv. Men skrattar bäst som skrattar sist, hur man sväljer och andas är utav det viktigaste för hur tänderna blir, gilla det eller inte. (Och den starkaste muskeln i kroppen är inte den du tror – utan det är faktiskt tungan. ;)) Okej, detta mina vänner ska bli intressant!

