Barnfritt – yaaaay! Förlåt knoddar, vi hatar er inte eller så, men ibland är ni fett sköna att slippa för en stund. 😉 Detta fick lov att firas med någon random drink innehållande creme de cassis och… baconpasta. (Hur översätter man fredagsmys till engelska?)

Det är något med det här huset alltså. Jag blir lite skrämd nästan! Alla larm och AC-anordningar, apparater som mäter luftfuktighet och partikeltäthet, medicinska manicker i det där skåpet i badrummet, rörelsedetektorer, fläktar som inte ger svalka och liknande. Jag förstår inte mycket och får lite kalla kårar då och då. För att strö lite skönt salt i såren tog Andy ikväll fram ett Ouija board. Nej, det är inte en fransk-tysk ja-sägare till bord som man skulle kunna tro utan det uttalas ”wigi-board” och är en kommersiell variant på den gamla klassikern Anden i glaset. Man håller fingrarna på en sorts träbit med ett hål i stället för ett glas. Tydligen hade Andy i sin ungdom haft mycket hjälp av andarna. En gång hade de hjälpt hans mamma och mormor att hitta en leksaksmagneter på någons landställe eftersom Andy vägrade åka hem utan dem. Bara mormorn och mamman utförde ritualen då Andy var för sur. Ouija boardet skrev ordet ”SHOE” och visst låg magneterna i en sko, samma ställe där Andy själv lagt dem en vecka tidigare!

Jag ställde en fråga om mitt jobb och fick ett svar som liknade min email-adress om man hade jäkligt mycket fantasi. Men i övrigt var svaren obegripligare än tvillingarnas gurglande. Jag tror jag vet vad som var felet – en person måste vara villig att fuska och Andy och jag är alldeles för goody two-shoes.

anden i glaset ouija

