Om inte dagen igår varit så fruktansvärt kaotisk hade jag kanske klarat mig från att utveckla en riktig brakförkylning. Men nu var det som det var. För Andys del var det ännu värre och han var tvungen att försöka hitta en doktor mitt i alltihopa. Några timmar senare kom han tillbaka. Diagnos: Öroninflammation och svår astma. Dags att ta sig till Apoteket igen och köpa ÄNNU mer mediciner, inklusive antibiotika. (Hur han lyckades ta alla dessa i tid och utan så mycket som en dosett är för mig ett mysterium.) Jag roade mig med att köpa nagellack för två dollar styck. En liten asiat som stod i kassan raggade på mig, typ. ”Ska du bo på Hotel California?” log han flörtigt. Sött, jag måste varit gammal nog att vara hans mormor.

Större delen tog vi det lugnt på rummet och stirrade på alla våra tabletter. Men en liten promenad runt i kvarteret orkade vi i alla fall med. Vi upptäckte till vår förskräckelse att det fanns en utomhuspool. Jag som hade längtat i månader (år?) efter att bada. Växterna och blommorna överallt var irriterande vackra.

Innan stängningsdags (japp, vi var sent ute igen, sjukt segt!) hittade vi en indisk krog och köpte med oss hämtmat som inte var ett dugg stark fast vi valde rejtingen med två chilisar. Attans!

Mediciner usa

Pillertrillarens samling.

San Diego La Jolla

Blomjävlar 🙂

