I två dagar har jag bara sovit och sovit. Läget har varit helt statiskt. Jag måste ha gjort av med 30 lådor Kleenex. Vidare har jag haft feber som jag inte haft på typ 15 år och hostat upp saker som skulle ha fått Ghostbusters att lägga benen på ryggen. Men det finns en medicin här som heter Mucinex och hjälper mot chest congestion. Den rockar. Utan den vet jag inte vad vi hade gjort.

Städerskan idag. Hennes engelska är ett jäkla mysterium fortfarande. Igår skickade hon ett sms: ”Kan vi komma tisdag kl 8 eller onsdag kl 14?” Andy svarade: ”Helst onsdag kl 14 i så fall”, varpå han fick till svar: ”Varför inte tisdag? Går 10:30 bra?” ”Ja ok då.” ”Ok thank!”

Därför blev det alltså städning idag. En kycklingfilé försvann spårlöst efter att de varit här. Sen ställer hon alltid elefanterna på den speciella elefanthyllan så de pussas och sengångaren Pepper sätter hon mitt på sängen.
Det bästa med att vara sjuk är att folk får hämta massa glass och Mac & Cheese (gott som sjukmat) åt en och att man kan se på tv-serier hela kvällen utan att få dåligt samvete. Aaaah!

Så var såklart larmet tvunget att låta mitt i natten igen. Det här huset upphör aldrig att skrämma mig. Tydligen var det inte ens det vanliga larmet utan ett brandlarm som fått slut på batteri. Gaaah!

