Helt fel dag att försova sig, men gjort är gjort. Jag hade köpt en månads prenumeration på Livesport.tv för att kunna se VM-finalen i snooker mellan Ronnie O’Sullivan (min och förmodligen alla andras stora favorit) och Barry Hawkins. Jag lyckades i alla fall se de sex sista framesen i sängen i kontoret. ”Min” katt mös bredvid mig under hela matchen. Vilken lirare han är, Ronnie, och så snabb. Han kallas inte The Rocket för inte. Jag är naturligtvis jätteglad för att han vann (en lågoddsare i och för sig) men måste han pussa/äta upp sin son som om han vore en glasstrut varje gång på vinnarceremonin? Usch, jag borde stängt av när sista bollen suttit. 😦

Nu börjar det bli hett ute. Vi tog en promenad ute i skogen i så lätta kläder vi kunde. Chili con carne till middag och Andy berättade att man ”måste” ha majsbröd med honung till chili. Konstigt. 🙂

Måndag kväll. Det betyder att man måste städa inför städerskorna.

Och så börjar jag bli sjuk igen. Helvete.

Fördel med katt jämfört med din partner: Klagar inte när du vill titta på sport.

 

