På morgonen på hotellet kom Andy ut från muggen. ”Det finns inget vatten! Jag skulle vilja spola…” Jaha och när man ringde receptionen fick man reda på att typ 100 andra gäster just gjort samma sak. Ingen visste vad som hänt. Vi som hade tänkt bada i poolen (och då vill man ju gärna kunna duscha).

Det löste sig efter ett tag och vi kilade ner till bubbelpoolen som var så där riktigt brännhet och skön att det nästan är svårt att andas. Vi tog oss en tur i den vanliga poolen också där jag försökte lära Andy att simma. Puh, det är andra gången jag försöker att lära en vuxen amerikansk man denna ädla konst. Han hade kunnat som liten men glömt bort det igen på grund av att poolen i bostadsområdet stängde för reparationer. Såg i alla fall för himla gulligt ut där han kämpade för att hålla bröstkorgen ovanför vattenytan. ”Det här är lika jobbigt för mig som det är för vissa med höga höjder och spindlar!” meddelade han smått panikartat och jag försökte dölja ett leende. Jaja, du kommer inte undan. Nästa gång så!

Sen mötte vi en annan gammal kompis, denna gång på – japp, ni gissa rätt – en thaikrog. Den vanliga kicken uteblev dock då jag råkade ta nåt jordnötstjosan (ni vet, två tuggor gott, sedan bara växer det i munnen). Denna vän var rar men han var lite som Ior, glaset var liksom alltid halvtomt. När han hörde om Andys liv suckade han. ”Fan, jag skulle ha flyttat till Austin, då kunde mitt liv blivit annorlunda.” Och sen: ”Andy, hur gör du för att hålla dig så ung? Ja, vissa har det tydligen i sig.” Han berättade att hans son har ADHD och läxorna tar flera, flera timmar varje dag. Ibland blir sonen så frustrerad att han blir våldsam och i källaren står tre laptops som han slagit sönder. ”Han är inne på sin fjärde nu och vi har sagt åt honom att detta är den sista, sedan finns det inte fler datorer.” Karln var helt klart rådlös. Andy ville gärna hjälpa honom och berättade att hans bror blivit mycket bättre från sina liknande besvär genom att ändra sin kost. Så snart han slutade med viss mat, särskilt sådan med tillsatsämnen, kunde han leva ett normalt liv. Vi hoppades att ”Ior” skulle vara villig att prova denna idé för det där lät inget kul alls.

Hemresa idag, smärtfri tursamt nog, och så däcka i sängen med Seinfeld och BLT sandwich.

Denver skyline

Denver skyline.

 skyline

Castle rock Colorado

Hej då, Colorado!

