Men åh, gissa! Andy var sjuk idag. Muppmuppmuppmuppmupp. Vi som hade tänkt dra till… äsch skit samma, det får ni reda på sen när vi verkligen gör det. Känns som om vi åker på precis allt nu och är det inte han så är det jag.

På eftermiddagen tog vi i alla fall en promenad i grönbältet. Vi hittade en spännande väg, en stig ovanför den vi brukar ta. Blev lite trekking light kan man säga. ”Haj å vällkommen te Hajk!” Ringlande stigar med stup, grottor, lustiga träd med håligheter, exotiska blommor och skalbaggar med mera. Mindre kul var att jag fick en massa sjukt onda myggbett över benen och fötterna! Där fick jag för att jag skrutit om att det inte finns några irriterande insekter här. Jag ska minsann köpa med mig en sådan där MyggA-rollon från Sverige och ta med hit. (Haha, någon som kommer ihåg när brorsan och jag bråkade om huruvida det heter Mygga eller Mygg-A i typ timmar?)

Vår lilla äventyrsutflykt inspirerade oss att glo på The Descent 2, uppföljaren till den läskigaste skräckfilm jag någonsin sett. Och det var inte för att jag är rädd för bleka, hala monster utan det var ju de klaustrofobiska grottorna som gjorde att man halvt kissade ner sig. Tvåan var inte lika bra såklart, men men, nu kan vi pricka av den från listan.

grottor texas usa

skalbagge texas usa

Vita monster var det ja…

