Jäkla kallt det har varit på sistone! Brrr. Men man ska inte klaga, det är soft med årstider tycker jag. Måste inte vara soligt jämt. Snart blir det nog sommar igen i några dagar för att sedan hoppa tillbaka till kyligt.

Hektisk dag. Ungarna vaknade kl. 05:30 i morse. Vet inte varför de gör på detta viset. Igår sov de dessutom inte middag på dagis och så matvägrade båda två. Andy var tillråga på allt tvungen att skynda iväg på affärsresa idag. Men så hade han oturligt nog dragit på sig någon sorts magsjuka. Dock ej den värsta sorten som tur var. Kul att vara ”dassig i brallan”* på en lång flight… not.

Morgonen gick åt till att städa inför städerskorna som kom idag. Tre stycken var de och jag sprang runt och plockade och fixade (Andy låg däckad i sängen och var knappt kontaktbar). De där tanterna har aldrig sett mig i vanliga kläder, av någon anledning bär jag alltid morgonrock när de kommer hit. Upptäckte till min förskräckelse att köket gjorts till en svinstia under ungarnas frukost så jag skyndade mig att samla disk men allt fick inte plats i maskinen så jag lämnade lite framme. Senare upptäckte jag att den ena städerskan hade tryckt in grejerna i den redan proppfulla maskinen och fuckat upp så att ”propellern” inte kunde snurra runt (=det blir inte rent när man diskar).

Andy kom iväg på sin resa till slut. Hupp, vad ska man göra då när man är home alone i ett gigantiskt hus? Ja, jag roade mig med att prova lite skor som jag hittat här hemma. Fy Fabian vad vissa av dem var högklackade! Jag som innerst inne är en sneakerstjej. Jag var tvungen att ta en promenad genom kåken för att kolla om jag ens kunde gå i dem. Höll på att skrämma skiten ur katterna också med mitt klampande. Om det hade varit en Bizarro-strip hade de sagt: ”Vad är det för apa som går på styltor här inne?” och gillrat en fälla.

Jaha, mina damer och herrar denna post innehåller vad jag kallar I-landsproblem. Jag tänker mig att det är en sorts ”problem” som kommer av att man egentligen har det ganska bra men ändå klagar (typ, gnälla över att man måste städa innan städerskan kommer). Så egentligen är det inget problem. Eller har jag fattat fel nu?

*) Citat från min gamla samhällskunskapslärare som gjorde på sig på flygplatsen i Bombay (han var nog inte ensam om det ens den dagen, haha).

katternioliv

svarta pumps vita pumps

Världens snyggaste… osthyvlar.

