Hade en inbokad tid för FaceTime med nära och kära. Jag är en sådan där manisk person som måste ha någonting i handen att mumsa på när jag pratar med någon eller tittar på film. Så jag satte på kaffe som hann kallna medan jag fixade med headset och laddningsadapter. Därför värmde jag upp det igen i micron. Men när jag skulle ta ut koppen var den het som ett brännjärn. Jag släppte den direkt men det var ändå nog för att orsaka en mindre brännskada med blåsor över hela tummen och pekfingret. Det tog mig även ca 5 minuter att hitta kallt vatten att kyla handen med. Min hjärna bara, ”what, hur kunde det här hända?” Antagligen var koppen inte microvågsugnssäker. ”Made in Thailand” var det enda som stod på undersidan. Aldrig varit med om förut! Men det verkar som om många koppar i detta hus är typ blyinfattade så det gäller att vara försiktig.

Så förlåt alla ni som fick vänta på FaceTime medan jag letade efter is och vatten! Det finns en hel låda med sjukvårdsprylar här också. Amerikaner och deras mediciner/bandage/antibiotikakrämer som sagt. Nästan så att det svåraste av allt var att välja mellan alla kurer.

Nu har jag suttit och kramat en kall öl hela dagen med den brända handen medan jag skrivit med den andra. Meeen som de brukade säga när jag var ung: ”Det går över tills du gifter dig.” 😉

