När Andys familj flyttade in i det här huset hittade de en pickadoll liggande på en hylla i klädkammaren. Den förre ägaren visste inte att om man hyr en flyttfirma så får de inte röra eventuella vapen. Andy hör till den gruppen amerikaner som tycker att det är verkar vara större risk att någon i familjen råkar skjuta sig än att man skulle lyckas försvara sig mot en inkräktare. Så han gav bort pistolen till ex-fruns brorsas kompis. Hon bodde ute på vischan och behövde den för att kunna ”skrämma” rävar. Den var lite väl fjösig för ändamålet, men funkade hyfsat.

Dagen då de skulle forsla bort vapnet hade Mike, då ca fyra år gammal, satt sig i bilen och sagt: ”Mom, you get our coats, dad, you get the gun! And grandma, you play the maracas like a maniac!” Jag vet inte varför men när jag hörde den här historien så fick jag en skrattattack och kunde inte sluta. Jag bara skrek och grät: ”Aaaaj, det gör ont!” Först bölade jag av garv, sedan av smärta. Andy visste inte vad han skulle göra. Han bara tittade på och grät han med.

