Så var man sjuk igen då. Är nog bara att inse att man kommer att vara risig ca en fjärdedel av tiden. Det blir väl så när man har småbarn i familjen och är ny i ett främmande land. I Sverige tog det mig 14 år innan jag slutade åka på all möjlig skit hela tiden. Jag kommer ihåg att jag tänkte: ”Jag har blivit en supermänniska!” när det hände, men det var ju bara immunförsvaret som vant sig.

Andy är också dålig. Fast för honom verkar det vara astma och en släng av ”cedar fever”. Det bara rasar pollen från barrträden. I år har det varit rekordilla – 1700 enheter och då ska man komma ihåg att redan 100 anses vara mycket.

Minus 6 grader här idag! Kallare än i Sverige har jag fått höra – jag blev retad. 🙂 Men snart blir det väl sommarvärme igen. Klimatet här är helt schizat.

Mac & cheese till middag, den enda ”maträtt” som alla fem kan samsas om. ”Ahem, jag skulle vilja upplysa er om kostcirkeln!*” sa jag inte då. Man måste ju vara tacksam när alla kan enas.

*) Det verkar inte finnas någon ordentlig översättning av kostcirkeln på engelska. It figures! 🙂

austin texas winter

Vädret i Texas är bipolärt.

