Andys övervägande tillstånd idag stavades S-T-R-E-S-S-A-D. Först var det massor på jobbet, telefonkonferenser stup i kvarten. Sen kom Mike hem efter skolan och meddelade att han hade ett projekt i bildämnet. Uppgiften involverade en projektor som krävde att man flyttade på hela biljardbordet så att det inte skulle stå så nära air hockeybordet. Efter ett tag hördes ett krasch och Mikes röst: ”Jag tappade projektorn!” Många om och men senare insåg de att de skrivit ut fel sida och fick göra om alltsammans igen.

Under tiden skulle jag göra middag. Överbliven chili con carne till mig och Andy och något helt annat till två kräsna tvillingar. Men först fick Andy och jag ställa oss och plocka bort alla bönor ur chilin eftersom de orsakade magkrämpor hos honom sist. Puh, var jag tvungen att lägga ner hundratals bönor sist eller?

Medan Andy sprang som en yr höna fram och tillbaka lyckades han trampa på kattens svans. Det tog ett par timmar innan hon förlät honom. Så fort exfrun plingade på med tvillingarna sprang jag och gömde mig och lämnade honom i sticket. Nu har ungarna upptäckt hur man får ut is ur ismaskinen som sitter på frysen. Ryan tog en isbit, doppade den först i katternas vattenskål och stoppade den sen i munnen. Aggghh!

Dagen slutade med att Andy skulle upp och titta till tvillingarna i mörkret efter de hade lagt sig, men då biljardbordet var flyttat slog han naturligtvis i benet och fick en lårkaka. I-landsproblem så det skriker om det!

arg katt

Katter är långsinta djur.

