Nyss var det flera grader under nollan. Så plötsligt idag kunde man sitta ute och ta sig lite snacks! Som svensk maj ungefär. Jaja, bara att tacka och ta emot. Jag hade gjort i ordning tapenade och hittat en jalapeñoost som vi strök på små crostini (glutenfria). Lite vin till det också. Sämre lunchrast kan man ju tänka sig. 😉

Till middag hade jag gjort ratatouille. Mike var lite nyfiken på det och ville smaka för en gångs skull. Anledningen till att han ville smaka just det här var att han sett Pixarfilmen Ratatouille. Haha, amerikaner är för lustiga. Faktiskt så lyckades jag få till den mest utsökta ratatouille jag någonsin gjort. Allt går lekande lätt på en gasspis och med grytor där inget bränner fast. Sen har Andy en mäktig kryddhylla också och såsen fick puttra minst en timme. Men Mike var besviken: ”Jag trodde det skulle vara pasta.” ”Va? Nej, ratatouille är en fransk grönsaksröra.” ”Jaha, men det såg ut som pasta i filmen.” Skeptisk blick.

Dags att ta undan granen och de andra juldekorationerna innan städerskan kommer. Det är ju typ 20:e dag Knut. Jag kom på att vi skulle lyssna på lite tv-spelsmusik medan vi röjde. Det var nu Mike upptäckte Brentalfloss, killen som sjunger över klassiska tv-spelslåtar på sitt minst sagt egna lilla vis. Han är ju faktiskt ett geni på något sätt, tycker jag. Inte så konstigt då att Mike blev helt såld. Vi satt där med värkande axlar i vardagsrummet allihopa och garvade rumpan av oss åt denne man (som inte bor mer än 4 timmar härifrån!). Som min brorsa sa en gång: ”Jag fattar inte att amerikaner kan vara så himla roliga!” En helt egen humor på något vis. Notera väl att detta säger jag trots att denne Brentalfloss typ stal alla våra fans. Han äger numera marknaden för tv-spelscovers – och med rätta.

IMG_5370

Yummie foreign food yay!

