Mike kom hem från skolan med magvärk. Någon timme senare kalvade han i badrummet och jag tänkte: ”Jahupp, det var den helgen det. Nu lär man ju åka på den där skiten.” Även om Andy sagt att vuxna sällan får magvirus här.

När jag gick ner på undervåningen för att laga middag såg jag en underlig trasa ligga på köksön, några centimeter ifrån där man brukar lägga skärbrädan ungefär. ”Vad är DET DÄR?” frågade jag Andy oroligt. ”Öh, det är en handduk som Mike torkade ansiktet med efter att han kräkts.” Mm-hmm, tack så jefvla mycket!

Vad skulle man laga till middag då? Vad är minst äckligt att spy upp senare? Äsch, fast så kan man ju inte tänka. Så det blev thaikyckling med kokosmjölk och jordnötter. And lots of it.

Innan vi skulle gå och lägga oss kände jag en molande känsla i magtrakten. Var det inbillning? Det är ju så lätt att få för sig att man mår illa efter att någon annan spytt. Fortsättning följer…

