Trött på vintern var det ja. Igår var det svinkallt här! Morsan och jag försökte ta en promenad men det var så obehagligt att vi fick lov att ta den korta vägen.

Så idag var det strålande väder plötsligt. Det hade slagit om totalt, som så ofta här i Austin. Vi passade på att åka till Mayfield park, parken med påfåglar. Fridfullt med små dammar och skogsgläntor. Puh, nu har vi säkrat åtminstone en dag med sommarvärme under mammas resa.

Därefter åkte vi till The Domain. Ett shoppingdistrikt som är lite mer ”upscale” än de flesta andra ställen i Austin. Det var många som protesterade när det först byggdes eftersom de inte tyckte att det passade in med några snobberier. Nej, soft och bohemiskt skulle det vara i våran weird Austin. Själv kan jag inte låta bli att tänka på ”master of your domain” från Jerry Seinfeld. 😀 Men faktum var att det kom ut en hel del folk från Louis Vuitton- och Michael Kors-butikerna.

Jag passade på att köpa det där halsbandet som jag inte vågade önska mig i julklapp. Tog lite födelsedagspengar jag fått av Lena. Tack!

Ikväll fick vi besök av Herr Uggla (inte Magnus) som brukar sitta på skorstenen och hoa så att det ekar i hela kåken. Morsan trodde först det var vi som skojade med henne genom att spela upp ett läte med iPhone. Men när vi gick ut såg vi hans svarta silhuett. En annan uggla svarade på håll. Det verkar vara parningssäsong. Eller också konspirerar de, stjäl våra identiteter snart.

påfågel

Påfågeln, populär bland såväl barn som modeskapare.

guess halsband

Guess who? 🙂

