Medan Andy var hos massören släppte han av mig, morsan och Mike vid burgarhaket Hut’s. ”Det här kommer ni att gilla!” försäkrade han. Vi berättade att min brorsa hade sagt att han ville åka till USA och ”äta en sådan där riktigt drypande flottig burgare”. Det står liksom på hans bucket list. Därför hade vi efterfrågat ett sådant ställe så att vi kunde sukta honom, så kanske han pallrar sig hit någon gång.

Vi kunde snabbt konstatera att vi hamnat helt rätt. Vilka lökringar! Aldrig sett någonting liknande (förutom då kanske på någons långärmade skjorta i typ Grekland, hehe). Fram med iPaden, fota och så vidarebefordra till brorsan. Mycket riktigt blev han ytterst imponerad.

Lökringar

Nej, det är inte muffins!

Hamburgare USA

Huts frank and angies

Äkta hamburgerhäng på Huts.

Efteråt rullade vi runt i stan. Det finns så mycket jag inte har sett. ”Här bor jag,” kan jag plötsligt tänka ibland och få en konstig känsla inombords. En cool känsla. Austin är verkligen förunderligt. Hela staden är som om man slängts in i omslagsbilden till en rockplatta. Det är nästan synd att man inte är lite yngre.

Bara så där kom vi fram till en liten kanal där folk spelade pingis på andra sidan. ”Jag tror jag drömmer,” sa morsan. Det säger hon ibland, men bara när hon har sett någonting tillräckligt surrealistiskt.

Austin Texas

Austin har tomtar på loftet (höhö, ni visste att jag skulle skriva det va?).

Austin Texas

Undrar om många bollar har åkt ner i kanalen?

Väggmålning

En väggmålning med bara massa dödskallar…

Bat bar Austin TX

…och en bar som heter Bat Bar med två som har gitarrkrig utanför får en gammal hårdrockare att förundras. Och mysa.

