Andys morsa och brorsa skulle komma hit på besök. Jag hade aldrig träffat brorsan förut, för vi lyckas alltid gå om varandra eller vad man ska säga. Han jobbar som lastbilschaffis så hans jobbtider är lite diffusa. Till jul fick jag en jättestor chokladbit av honom. En enorm Hershey’s* bar, 46 x 23 cm. Tänk er liksom en jätte-Snickers. Det tyckte både Andy och hans mamma var sjukt roligt. ”Jag trodde först det var flera små, men titta, DET ÄR JU EN HEL STOR HAHAHAHAHA!” Jag hajade nada. Vadå Hershey’s? Ungefär som om man skulle ge en amerikan en jättestor Kalles kaviar-tub, de skulle bara, ”huh?” Väldigt snällt var det hur som helst av honom och helt osjälviskt eftersom han inte kan äta choklad.

Brorsan var lite ruffigare än Andy. De påstår att de inte är lika men jag såg minsann många gemensamma nämnare. Sedan är det alltid lika roligt när någon varnar en i förväg för att personen man ska till att träffa kommer vara lite brutal i sitt språk. Bara för att man är tjej tror de att man blir chockerad för minsta lilla. Fast jag är nog den sista i vilket sällskap som helst att få en hjärtattack över någon annans personlighet. Livet har gjort mig härdad. 😉

Först och främst tog vi med oss gästerna upp för att kika på det uppfixade bonusrummet. De tappade hakan i backen (tur att vi har heltäckningsmatta 😛 ). Superimponerade. En och annan känga mot ex-frun gav de också, lite mellan tänderna så där.

Mamman och brodern var lustiga tillsammans. Som ett gammalt gift par ungefär. Fyllde i varandras meningar och småkivades. De hade en lustig kemi mellan sig. En annan sak de har gemensamt är att deras kostcirkel är extremt begränsad, främst på grund av allergier. Brorsan har ju nästan helt botats från sin svåra ADHD efter att han lade om kosten. Otroligt intressant. Därför blev det dagen till ära hamburgare utan tillsatser. Eftersom det var brorsans födelsedag om ett par dagar så överraskade vi honom genom att sätta tårtljus i brödet på hans burgare.

big hersheys bar

*) Hur skön är inte Wikipedias beskrivning av Hershey Company då: ”Företaget hör till världens största tillverkare av härsken choklad.” Du, jag blir supersugen…

