Barnen går det ingen nöd på. De är här hos oss och lever rövare vilket är okej. Men deras mamma är även ägare till en ganska stor skara djur (10-13 stycken). Jag räknade ut att dessa hade varit ensamma i lägenheten i ungefär 52 timmar. Självklart åkte vi dit redan nästa dag för att titta till dem men ojsan då, hon hade tydligen bytt lås nyligen och glömt att ge nya nyckeln till Mike. Heja. Det sved i hjärtat att höra den lilla hunden gläfsa bakom den stängda dörren men det fanns inget vi kunde göra. Jag föreslog att hon skulle Fed-Exa nyckeln från San Antonio men ingen nappade på den idén. Vilken soppa. Förresten, en bokstavlig soppa kommer det ju vara där hemma om ingen städar upp efter djuren… Jag erbjöd mig att hjälpa till att försöka sälja några katter på Craigslist men jag tänker inte precis tjata om att få göra någon en tjänst.

En skojig sak var i alla fall att morsan först trodde att det var Andys mamma som råkat ut för en motorcykelolycka. Stålmormor kastar käppen, slänger sig på hojen och kör som en blådåre typ (hahaha, kan ni se det framför er?).

Idag spelade morsan och jag Airhockey så det skrällde om det. Vi spelade tills mitt BH-band gick av, ”snäpp!”. En väldigt vild match. Sedan hade vi Rocky-maraton. Vi måste ju göra oss av med lite serier innan de samlas på en jättehög.

Det blev lite kaotiskt sedan. Mike höll på att baka en stor brownie som överraskning eftersom morsan fyller år imorrn (fast då ska hon åka hem så vi fick fira idag). Jag fick hindra henne från att gå ner till nedervåningen. Samtidigt höll jag på att öva på contouring (sminkövning, lek med foundation, puder och highlighter). Morsan läste upp en chockerande nyhet ur tidningen och jag tappade penseln med mörkbrun foundation så att den studsade på en klädd stol och ner på mattan. Men braaa där! ”Jag tappade bajspenseln!” sa jag förfärat utan att tänka mig för och morsan bara dog av skratt. På nedervåningen var handtagen nedkletade med brun brownie. Vilket sammanträffande.

Efter en middag med ungarna som var så jobbig att vi har bestämt att vi inte kan äta tillsammans mer fick morsan äntligen sin chokladklump till tårta. Glass till det måste man ha också. Vi är i Amerika, baby, här existerar inte uttrycket ”kaka på kaka”. Varför skulle man inte servera extra tårta till tårtan liksom? Happy barfday! 🙂

ragdoll katt

”Tio katter i en lägenhet… Jag har det rätt bra ändå.”

