Morsan har åkt hem nu. *Snyft!* Men hon ska åka till Japan snart och gå på brorsans bröllopsfest, så hon måste hinna packa om väskan.

Mer information om ex-fruns MC-olycka: Killen hon åkte med hade först kört på en pick-up truck bakifrån, återfått balansen något men sedan ränt rakt in i röven på en gigantisk lastbil. Motorcykeln hade lagt sig på sidan och de hade glidit under lastbilen. Kan ni föreställa er det, hur skinnet på er kind, arm, höft och ben skalas av mot asfalt i hög fart? Nästan som ett lite skönare brännsår.

Min morbror undrade naturligtvis: ”Har de försäkring?” Svaret är ja. Båda har sjukförsäkring och potentiellt sett kommer även killens del att täcka viss förlorad arbetsinkomst för henne.

Ungarna har varit odrägliga. Igår hamnade flingor överallt vid frukosten och sedan började de bråka om kakor. Idag blev den ene besatt av en ond demon igen, fick gula ögon och vrålade i tungor i ungefär 20 minuter. ”Hur ska Lillan* orka?” tänker jag ibland.

Men äsch, jag har det rätt bra ändå. Idag satt jag och letade efter en schysst handväska på nätet medan Andy jobbade häcken av sig. Sedan satt jag i en gungstol och klappade ena katten tills den blev helt platt. Som en annan prinsessan på ärten. När jag tröttnat på det roade jag mig med att skrämma båda katterna med en leksakshund. De blev helt stela i kroppen och intog försvarsställning. Sen sprang de iväg och iakttog på avstånd. Hahaha, ni skulle sett! Tänk så kul man kan ha när man städar.

*) Lillan i det här fallet är då jag.

mjukishund leksakshund

Fågelskrämmor har man ju hört talas om men…

