Varför tar allting ungefär fem gånger så lång tid i det här huset? Kanske på grund av de stora avstånden och storleken? Jag lovar, det är inte alltid bättre med stort! Hela konceptet med ”det man inte har i huvudet får man ha i benen” är precis vad som fått mig i hyfsad form på sistone. Jag håller konditionen genom att jag går så mycket inomhus.

Så här kan en normal frukost se ut:

Jag börjar med att leta järnet efter grönt te. Det fanns ju här för några dagar sedan, nu är det försvunnet! Påminner om Twilight zone. Tar ett annat.

Erbjuder mig att göra frukost åt Andy också. Men var är det glutenfria brödet? Ja just det, det finns visst i frysen ute i garaget. Då skivorna klibbat ihop måste de micras för att kunna säras på. Upptäcker att det är stora hål skivorna. Oj, får ta nya och göra om hela proceduren.

Mitt bröd måste läggas till höger i rosten för att inte kontaminera hans.

Vi har även olika smörpaket av denna anledning och man måste bre glutenbrödet först så man kan använda samma kniv. Det andra smöret är hårt och skitsvårt att bre med så det bör helst stå framme ett tag.

Pålägg sedan. Jag letar letar letar efter kalkon. Varför har vi så mycket i kylen?

Får värma på teet som har kallnat.

Letar sedan halvt ihjäl mig efter osten och den måste klippas upp med en sax = jobbigt. Det vore ju även lättare om man hittade saxen? Den kanske är på övervåningen då, måste gå dit, tar väl en stund.

Lämnar äntligen den färdiga mackan till Andy och tjötar lite med honom.

Får lov att värma upp mitt te för tredje gången.

Efter löjligt många om och men blir det äntligen frukost till min skrikande magge!

 

 

3m

