Innan jag träffade Andy visste han inte ens var Sverige låg. Först trodde han att jag kom från Stockholm, Texas. Och sen när han fick reda på att det var i Europa: ”Sweden, är det granne med Holland eller?” Därför är det riktigt konstigt att det varit väldigt mycket snack om Sverige på sistone. Dels jag då. Men också hans nya kollega från Sverige, han som var här på grillfest. Sen en granne på kontoret som är svensk. För några veckor sedan fick han även reda på att en kvinna han är manager för är gift med en svensk man. Kronan på verket blev när han fick i uppdrag att åka till Sverige på affärsresa. Han ska bo på hotell tre minuter med buss från där mamma bor. Vad är oddsen? Det ironiska är att jag inte kan följa med (inget bra att lämna landet). Så idag har vi lämnat av barnen hos mormor. Han ska vara borta en hel vecka. Det var mycket packa packa packa.

Till avskedsmiddag gjorde jag jättesalta tilapiafiléer med extremt salt klyftpotatis (hittade ett nytt havssalt och råkade väl ”somna” medan jag saltade). Det blir ett fint minne av mig – krullig tunga.

 

 

15m

