Kaos varje gång Andy varit på affärsresa och kommer hem igen. Det är smällar man får ta när man är den enda vettiga personen som folk har att vända sig till. 😛 Alla barnen typ, “pappappappappappappappaaaaa!”

På flygplatsen i Austin hade Andy mött en gammal kvinnlig kollega och hennes man. De hade hälsat trevligt, tjötat lite och varit precis som vanligt. Idag fick vi veta att en konkurrent till firman som Andy jobbar för hade köpt upp kvinnans företag för 170 miljoner dollar! Snacka om pokerface.

Så snart vi gjort en monsterlista över allt som måste göras så kom plötsligt Mike hit och släppte en bomb. Han måste göra tillval till gymnasiet som ska vara inlämnade i morgon. Happ, det var den kvällen det. Men i stället för att sura tog vi en stor skål glass var och jag och Andy började peppa honom med goda råd. T.ex. fanns det något tillval som hette sociala medier och Internetmarknadsföring. Vi bara, “nej nej nej för helvete, det kan du lära dig via nätet!” I stället tyckte vi han skulle välja något som hade med ekonomi och business att göra. Förstå strukturer gällande företagande och pengar. Min gamla käpphäst att man borde lära ut mer sådant i skolan. Så det blev en riktigt givande kväll för Mike tror jag och dessutom hann jag städa i min garderob.

Lakritskatten är fortfarande sur för att Andy varit bortrest så länge. Hon låtsas inte känna igen honom och duckar under hans kärleksfulla, klappande hand. Gör sig platt som en pannkaka för att kunna smita undan den där svikaren till husse.

arg katt

Om blickar kunde mörda muppar…

 

 

23m

