Nu blommar det! Och inte löken som man skulle kunna tro utan det är Bluebonnets-säsong. Förra året missade vi det eftersom vi var sjuka men denna dag åkte vi i alla fall med tvillingarna, Mike och Andys mamma till Wildflower Center.

Fy vad mycket bilar det har börjat bli i Austin alltså. Det gick nästan inte att hitta parkering. Man var tvungen att antingen parkera på gatan utanför eller lurpassa på någon som precis skulle åka hem. Börjar bli skrämmande likt Kalifornien. Jag hittade en biljett på marken så jag gick in gratis. Lika bra var väl det, halva stället var nämligen avstängt. Fräckt värre. Helt ärligt så behöver man ju inte åka på en blompark för att se vildblommor – de växer utefter hela vägarna tack vare presidentfrun Ladybird Johnson som jag tidigare berättat om. Men vi fick lite snygga närbilder på såväl Bluebonnets som Indian Paintbrush.

Andy och hans mamma började nästan tjafsa lite om vart vi skulle gå. “Varför litar alla på mig hela tiden, jag vet ju inte vart man kan gå när halva plejset är avstängt heller!” klagade Andy. Vi andra bara, “Nej, det är lugnt, det grejar sig.” “Men jag hatar att hela tiden behöva vara ledaren!” “Jaha, men då får du väl göra så att vi tycker att du suger på det, så kanske du slipper.” (Kommer jag inte ihåg om vi faktiskt sa.)

Vi tog en picknick och åt mackor och sen lät vi ungarna springa omkring på en äng och fastna i lite tistlar. Det var med andra ord en lyckad utflykt.

vindspel

Stora vindspel som inte är stämda – en av mina pet peeves.

kaktus texas

butterfly cocoon

En kuvös för fjärilsbebisar. 

butterfly texas

bluebonnets austin texas

Bluebonnets ute i backarna står…

indian paintbrush austin texas

Nåt bråk i lokaltidningen om att vissa felaktigt kallar vissa blommor för Indian paintbrush. Shit the same, bara de är snygga eller? 🙂

austin texas

Texas får ofta kritik för att vara en platt stat.

 

29m

