Puh, det är mycket nu. Andys mamma har varit här och lagat brudklänningen vars nedersta spets jag rev upp med fötterna när jag försökte ta två steg i den. Den fick limmas. Sedan har hon lagt ut Andys frackbyxor utifall att han skulle få en glutenchock och tillfälligt ökat midjemått under resans gång. Jag har varit förkyld och seg också och Andy har måst springa till läkaren med mera.

Vi träffade på en riktigt läskig figur under vår kvällspromenad idag. När vi passerade en grannes hus hörde vi en kvinna skrika värsta skräckfilmsvrålet rätt ut. Vi vände oss om och fick syn på den här:

skallerorm texas usa

En fucking skallerorm! Andy berättade att man ska vara extra försiktig när den är ihoprullad som en kringla för då kan den launcha sig iväg som en fjäder.

donkey kong orm

”Shake shake, shake it like a rattlesnake, Boom boom baby out go the lights! Stayin’ out late, Doin’ the rattlesnake shake!” (Jag har blivit som min morsa, sjunger sånger om allting. Det spelar ingen roll att det är hårdrock, samma skrot och korn. 😉 )

 

1a

