Nu ska ni få höra, jag har varit hos frisören! För första gången på 24 år. Stort kors i taket! Vi gick till samma salong som hon som hade kattfesten. Men p.g.a. cancer har hon ju slutat där så vi fick hennes kollega, en iransk tant som först varit gift med en gubbe, sen skilt sig och gift om sig, sen skilt sig igen och gift om sig med den förste och sen skilt sig för gott. Hon är riktigt skön! Ska kramas också hela tiden. Känns som att krama en enorm dunkudde.

Hon var väldigt glad för vår skull, att vi skulle gifta oss. Vi frågade henne om hon gjorde folks hår inför bröllop. ”Nej nej, oh nej, det har jag slutat med för många år sedan!” sa hon och berättade att det ofta blev en mardröm. Folk brukade komma alldeles för sent och sen kräva att hon snabbade på. Sedan var det inte ovanligt att de släpade med sig halva släkten och alla sina vänner också. Vissa av vännerna kunde även vara fulla vilket inte gjorde det hela lättare när man ska jobba under tidspress. Den värsta händelsen var när en tjej kommit dit med sin syster och plötsligt krävt att bli sminkad också. Hon hade gråtit för att hon kände sig så ful och sen hade ögonbrynen blivit fel. Tjejen hade försökt fixa till dem själv och då fuckat upp dem fullständigt. Slutligen hade hon plötsligt sagt att hennes syster också behövde bli fixad. Det var nog då vår frisörtant bestämt sig för att lägga av.

Mitt hår blev jättefint! Men då färgen redan börjar flagna av (mitt hår GÅR inte att permanentfärga, så är det bara) så kommer det nog dröja 30 år innan jag går till frisören igen.

Packångest på kvällen! Vi skulle ju få ner allt inför vår resa till Kalifornien då vi ska gifta oss. Ack veeeee! Varför hade vi inte börjat tidigare? Bra fråga, får skylla på att livet varit som en ketchupflaska på sistone. Det tog en timme innan jag gav upp försöket att försöka få ner brudklänningen i min stora resväska. Till slut fick vi ner den i en annan väska – japp, den tog ensam upp en hel stor suitcase. Jag fick ta stort handbagage till resten av mina kläder.

 

4a

