Vi fortsätter på temat bad. Jag hade sett en barnpool i plast på H-E-B, mataffären. ”Nu kan vi få en pool för 30 dollar i stället för 60,000 som grannen!” sa jag glatt till Andy. Så när vi ändå åkte för att handla mat så köpte vi även en pool. Att få iväg den till bilen var jobbigt nog i den stekande solen, men ännu lite värre blev det när vi insåg att den inte skulle få plats i bagageutrymmet. ”Ugh, nu måste vi försöka få upp den på taket! Och jag som har ett one-on-one telefonsamtal med en medarbetare snart. Gaaah, varför har jag aldrig någon tid?” gnällde Andy. Jag började få dåligt samvete. Det var trots allt min dumma idé. Hittills i förhållandet har jag varit den som brukat föreslå ”omöjliga” saker och lyckats tjata igenom dem. Men lite kreativitet och händighet löser allt. Andy fick helt enkelt springa in i affären och köpa ett snöre. Eftersom vi inte hade något att klippa snöret med var han även tvungen att köpa en sax. Hela vägen hem hördes ett oroväckande ljud när poolen skakade mot taket. ”Sitter den fast?” frågade Andy en gång varannan minut.

Barn pool

Vårt nya äventyrsbad med rutschkana och allt.

Tvillingarna blev väl först så där halvglada för poolen. ”Vad är vatten?” liksom. (De hade aldrig badat förut, knappt ens i badkar, lol!) Nu är det så här också att i USA kan tydligen inte ens små barn bada nakna. Detta lärde jag mig när mitt ex (som också var amerikan) blev helt förfärad och chockad när han såg några dagisungar leka utan kläder på en strand i Sverige. (Han blev i och för sig även rosenrasande när någon matade ankor som han hade ”tjingat”, han var lite konstig.) Hur som helst, våran tomt är ju då inte Hippie Hollow (se tidigare inlägg), så vi fick ta badklädesdiskussionen med tvillingarna.

”Vi kan inte bada förrän vi har en bathing suit,” förklarade Andy pedagogiskt. ”Go to store and buy baby soup?” sa Ryan, överlyckligt. Sagt och gjort, till Old Navy bar det av. Där fick de själva plocka ut varsitt par badbyxor samt pluttesmå, urgulliga aquashoes. När vi kom hem drog vi alla på oss våra baby soups och dök i poolen (hmm, nästan i alla fall). Från en hemlig vrå jag inte ens visste existerade togs det fram löjligt många badleksaker (varför är jag inte förvånad?). Tvillingarna gallskrek och skvätte, pendlade mellan skräck och upprymdhet. Äntligen betedde de sig som barn ska göra i vatten.

Aqua shoes skor barn

Aquaskor för de allra minsta.

Badleksaker

En bråkdel av alla badleksaker. Fiskar, ankor, dinosaurier, båtar, Sponge Bob… you name it.

I stället för ”Alla-barnen-historier” har de Dead Baby Jokes här i USA. Dagen till ära kom vi på den här: What is chewier than dead baby soup? – Dead baby soup with babies wearing bathing suits.

 

 

2m

