Mitt exs ex jobbar på Pet Smart, en stor djuraffärkedja som finns i hela USA. Hon har nu så många djur hemma att hon inte ens märker när de dör. Fiskar som ruttnar i ett akvarium, en skink som ligger livlös i en bur, en hund som är väldigt nära svält. Nu när vi var på Pet Smart för att köpa tillbehör till en ny sorts kattlåda som även Andys mamma kan städa ur när vi är på resor så råkade vi höra en anställd prata med en kund: ”…visst är de gulliga men jag kan inte ta hem fler djur nu, det är helt fullt. Jag skulle vilja ha en till, men det går inte.” Kanske är det så om man jobbar på Pet Smart, man adopterar djur som inte blir sålda och liknande. Eller så har vi här ett amerikanskt fenomen – animal hoarding! Exets ex, kvinnan på Pet Smart, tvillingarnas mamma… Jag börjar se ett mönster! Folk som proppar in massor av djur i en liten lägenhet. Som går på dejt och luktar kattkiss. Skansen i vardagsrummet. Dessa människor skulle bli vräkta om hyresvärden visste eftersom de ofta bara tillåter ett husdjur. Tvillingarnas mamma är nu uppe i 15 djur! Sist Andy var där för att hämta något såg han en liten, alldeles färsk kattunge. De förökar sig ju också, de små liven. Och så äter de soffor. Good luck with that, säger jag bara. 🙂

akvarium djuraffär

”När jag blir stor ska jag ha ALLA de här fiskarna!” (Hoppas inte.)

mus husdjur

kameliont

Den här ser ut att heta Shrek.

Förutom att gå och handla kan man även ta hjälp av tvillingarna när man ska göra trädgårdsarbete. Barnarbete, hehehe. Vi var tvungna att klippa ett träd på tomten eftersom det hindrade fotgängare att komma fram. Häromdagen såg vi ett par passera förbi där killen nästan fastnade i en gren, blev sur och började försöka slita av den.

trädgårdsarbete

We make our kids work their butts off, moahahahaha.

 

25m

