San Francisco-resan kunde inte komma lägligare. Nu är man grymt trött på barn vill jag lova. En dag då Andy hade en sen telefonkonferens med Japan hade jag och Mike lovat att natta tvillingarna. Ethan lurade oss att han måste bajsa i typ en timme och sen började han slåss. Ryan spydde (sade ”I went yuck!”) och Andy fick komma in och torka kräks med någon enorm apparat för heltäckningsmatta medan han hade headsetet på sig. Några timmar senare spydde Mike till följd av en fettchock.

Sedan hade vi även en jobbig dag på Chuy’s som vi inte visste hur vi skulle hantera. Barnens mamma skulle lämna av ungarna. Guuud vilken skitig bil hon har! Ser ut som om någon har haft matkrig där inne. Tvillingarna hittade pennor, hårklämmor och redskap av olika slag bara genom att sträcka sig från sin bilstol. ”Ska vi väcka Mike?” sa jag och tittade mot baksätet där han satt med huvudet i händerna och sov. Eller… nej, det gjorde han inte, han grät! Helt otröstlig. Och Andy kunde inte hjälpa till med någonting av detta eftersom han satt i telefonkonferens igen. Tonåring som grinar ögonen ur sig medan tvillingar försöker hitta mordredskap i bil. Allt detta i gassande solsken.

Det visade sig att Mike haft trubbel med flickvännen igen. För ett tag sedan förbjöd hennes pappa dem från att träffas. Hon får inte gå ut så mycket längre, hon är ”grounded” för det mesta och detsamma gäller hennes telefon. Nu skulle de inte kunna ses på ett par månader och till råga på allt hade Mike tappat bort ett armband som hon gett honom och då bara brast det. ”Ska vi strunta i restaurangen? Vi kan komma hit en annan dag,” föreslog jag. Men nej, ingen säger nej till Chuy’s, oavsett hur jävligt allt är. 😉 Bra det, för efter allt detta kunde man verkligen behöva en sval drink och en fajita.

Glass Chuy's

Äta sig mätt på glass igen.

Apropå mat. Jag måste på något magiskt sätt hitta en metod för att gå upp i vikt igen. Har tappat tre kilo sen jag kom till USA. Andy föreslog att på resan till San Francisco skulle jag äta så mycket jag bara kan, rejäla mål mat och aldrig tacka nej till efterrätt.

Det blev sent med packningen (typ klockan tre), men det var bara för att vi satt ute och lyssnade på grodor som kväkte och någon granne som hade en riktig hoedown där någon lirade fela live.

Solnedgång Texas

So long, Texas. We will miss you.

 

27m

