Om man inte har några bra idéer på vad man kan göra en lördag så kan man alltid kolla lokaltidningen. Bilagan Austin 360 är Austin-American Statesmans motsvarighet till DN På Stan. Jag fick syn på en annons:

Fascinations – Austin’s Sexiest Grand Opening. “Neeeej,” klagade Andy. “Jag vill inte gå på nån konstig tillställning med perversa typer som smyger omkring. Eller träffa påträngande personal som vill att man ska köpa pinsamma prylar.” Som vanligt svarade jag då: “NU FÖLJER DU MED OCH KRÅNGLAR INTE!!”

Fascinations är alltså en vuxenaffär som säljer roliga underkläder, böcker, filmer, spel och tja, det där andra som brukar säljas i den typen av butiker. Vi fick se ett riktigt vettigt föredrag av en otroligt snygg kvinna som hade doktorerat i ämnet och pratat på TED. Sen är det ju lustigt att amerikaner tycker allt är så pinsamt och är så löjligt fina i kanten. En medelålders man räckte t.ex. upp handen och frågade om vissa naturliga förehavanden var farliga för människor. Hjälp. Man fick nästan lust att ställa sig upp och vråla: “I Sverige badar vi nakna!!!”

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Det var väldigt få i publiken, nästan lite pinsamt. Bra alltså att de fick två åskådare till.

 

Sektionen med böcker och parodier var roligast:

bicurious george  boob dodgeball

Vi tog lite roliga kort i deras free photo booth iklädda peruker och Village People-liknande attiraljer. Dessa bilder åkte sedermera med i paketet för mitt green card i kategorin “Proof of Bonafide Marriage”. (Vad kan väl vara bättre än det, eller hur?)

fascinations austin texas

Coola takdekorationer. 

fascinations austin

En gubbe som stank av choklad och hade rester av glass i nyllet kom fram till mig och frågade var jag hade köpt min kjol. ”På eBay,” svarade jag. ”Jaha, vad sökte du på då?” Det verkade nästan som om han ville köpa en åt sig själv. Okej okej, Andy fick lite rätt till slut, vi stötte på en del kufar after all.

Utanför bjöds det på glass med chips och kringlor som garnering (älska USA!). Men det var så varmt att den smälte över hela mig.

Efteråt gick vi till en helt annan affär där vi köpte den här praktfulla saken:

Fredskalla

 

2au 14

