När vi gick till husägarföreningens pool såg vi ett plakat utanför – poolparty senare samma dag. Jaaaaaaaa! skrek jag, men ingen annan verkade speciellt entusiastisk. ”Fattar du hur varmt det kommer att vara?” Jamen det är ju ett poolparty ju! Muppar. 🙂

Fram tills själva partyt hade jag ingen aning om jag över huvud taget skulle få iväg alla. Det krävdes övertalning deluxe, får jag lov att säga. Men jag erbjöd mig att vara barnvakt åt tvilligarna medan Andy och Mike gick till mataffären. Det gick ganska bra så länge de åt kakor. De var stilla i ungefär två minuter under ett magiskt ögonblick när en fridfull brittisk tecknad film visades. ”Thö grahss was greenö whä the FATTY CATTÖPILLÖZ wö.” Jag önskade att the fatty caterpillars skulle vara för evigt, men så snart den var slut blev de sig själva igen och startade en ny moshpit.

Poolpartyt var mäktigt! Från att ha varit nästan helt tomt några timmar tidigare till proppfullt med glada typer. Dessutom vattenrutchkanor, tävlingar, hög musik, varmkorv m.m. Men Mike var sur. Han hade glömt sina simglasögon och utan dem kan han inte bada då han är överkänslig mot klor. Jag erbjöd mina oversizade solbrillor men de dög tydligen inte.

Tur då att det fanns ett petting zoo precis intill. Kaniner, grisar och kycklingar att terrorisera och tafsa på. Fy sejtan vad kaninjäklarna revs då! Handflatorna såg ut som en hålslev efteråt. Mike var äntligen lycklig. Ansiktet strålade medan blodet rann. Episkt.

pool party kycklingar

Ok, ta i ända från tårna: ”AWWWWWWWWW!”

kanin goats petting zoo getter gås petting zoo vattenrutchkana bilbana

Vad bilbanor har med poolpartyn att göra vet jag inte, men kul verkade de ha.

 

24au 14

