När katten är borta slänger frugan grejer på tippen. Denna gång var det Andy som var på en affärsresa till L.A. (ingen idé att jag följde med då han skulle bo i ”the bad part of town”). Nu var ett perfekt tillfälle att gå igenom skafferiet och förrådet och kasta saker like crazy! 🙂

IMG_2135

Adjöö!

Som jag sagt förut, Feng Shui är ett säljande ord som egentligen betyder ”slänga bort” (japaner som läser detta blir väl galna, men håll med om att det ligger något i det). Skafferiet var fullt med godis, frukostflingor, snacks och andra oidentifierbara saker. Hur man kan samla på sig så mycket är för mig en gåta, men har man levt med en shopaholic så inser man att beroendet kan sträcka sig även till köpande av mat. Troligen har det gått till så här: Det är Halloween. Vi har redan fruktansvärt mycket godis. Men hur vet vi vad som är ätbart och ej? Vi köper nytt för säkerhets skull. Vi orkar inte slänga det gamla.

IMG_2133IMG_2137

Före och efter. 

Jag kastade en hel sopsäck på 50 liter… och sen lite till. Jag är styvmorsan från helvetet. Hon som slänger dina leksaker, äter upp allt ditt godis, ställer tillbaka dina smutsiga glas i skåpet och lägger tillbaka använda handdukar utan att tvätta dem.

Mike kom hem från skolan. ”Jag har blivit anklagad för fusk! Läraren påstod att jag tittade på en kompis prov, men jag tittade ju på klockan på väggen!” Andy frågade mig vad jag trodde om saken. ”Spelar det någon roll om han är skyldig eller ej? Att läraren tror att han tittade på en kompis när det är fullt möjligt att han tittade på en klocka duger inte som bevis!” blev mitt svar. Se där, jag kanske inte är så helvetisk trots allt? 😉

Fuskincidenten ledde sedermera, för att göra en jättelång historia kort, till två överklaganden till högre instanser där Mike till sist frikändes. Han fick göra om provet men fick dåligt resultat tyvärr. Skönt dock kanske att veta att ens pappa ställer upp för en när det behövs?

Jag bjöd också över Andys mamma på lunch. Det blev lite skvaller om både Andy och ex-frun. Hon tycker att Andy har blivit ”kalifornifierad”, dvs. mer liberal och europeisk vilket såklart svider i ögonen på en tvättäkta republikan. Sen tyckte hon att han var usel på att ta emot råd från andra, särskilt angående datorer. (Väldigt sant måste jag säga, haha!) Ex-frun och hon kom inte överens så hon var nästan aldrig på besök här när de var gifta. Synd! Vidare hade mamman köpt en BB gun som hon använde till att skjuta elaka getter i röven med när de inkräktade på hennes tomt.

Senare på kvällen upptäckte jag att jag hade fått en fästing! Ingen, jag säger er, inte en kotte i hela den här delstaten har någonsin hört talas om någon enda människa som har fått en fästing. Det skulle vara jag då, för som ni vet hittar de mest svårfångade fästingar mig, se t.ex. denna incident på självaste bröllopsdagen. Men det var ingenting mot vad som hände Mike. Han blev nästa morgon biten av en skorpion i sängen! Den hade troligtvis sovit i hans bralla hela natten för att sedan vakna till liv och hugga till. Jag tar hellre ett fästingbett vilken dag som helst!

fästing bett

Beviset. Annars är det väl ingen som tror en? 😉

 

 

21 se 14

