Vem skulle man försöka se idag då? Som sagt, de enda band jag hört talas om tidigare var Foo Fighters och Billy Idol. Men när man är i Texas måste man ju kolla in lite country, bara för sakens skull. Dwight Yoakam hade den ”arsligaste” crowden enligt Andy. Själv märkte jag inget för jag var tvungen att gå på dass vilket tog 40 minuter. Lokalisera bajamajor, stå i kö i hundra år, tränga sig före i kön när en dam vägrade gå på en mugg bara för att det låg en jacka där osv. Sedan skulle jag försöka hitta tillbaka till Andy som satt någonstans framför scenen. Jag hade tagit mått på någons flagga men den verkade ha rört på sig. Hjälp, vad skulle jag göra nu, min nya iPhone låg ju fortfarande hos reparatören. Så det blev att gå en rad i taget fram och tillbaka tills en välkänd hand högg tag i mig. 🙂 För övrigt räckte det med att höra 30 sekunder av en låt för att kunna säga, ”okej, jag hajar!”

acl festival 2015

Det är tydligt att hon gör ett statement, men för vad?

santa claus acl festival

ACL-besökare är lite speciella…

Vi insåg att det ändå inte hade gått att ringa varandra. En mamma som letade efter sin dotter ville låna Andys telefon. Det gick inte att komma fram, för många som använde nätet samtidigt. Men ett sms nådde fram efter typ 10 minuter och de återförenades lyckligtvis.

IMG_3020

IMG_2991

Headlinade gjorde brittiska Florence and the Machine. Ett väldigt kompetent band som passade bra till stämningen på ACL. Laserstrålarna var sköna. Men lite samma syndrom som det isländska bandet – allt lät likadant. Hon berättade att hon en gång simmat från en scen under en brygga och varit nära att inte hitta ut!

acl festival austin texas

IMG_2989

Ett litet fyrverkeri bjöds vi på också.

Hur som helst, festivalen var över och vi bestämde oss för att gå tillbaka genom downtown. Mycket liv och rörelse! Tänk att man kan gå runt i de tunnaste sommarkläder efter mörkrets inbrott. Massa väldigt intressanta, flummiga människor överallt och trängsel kring food trucksen.

Behöver jag säga att vi redan har köpt biljetter till nästa års ACL festival?

 

IMG_3001 IMG_3006

Smart kampanj! UHCU står för något så upphetsande som United Heritage Credit Union och är nåt sorts kreditinstitut, men de lyckades få massa folk att vifta med den lilla ukulelen under konserter. 

 

foodtrucks austin texas downtown austin

Gatorna är proppade men alla man stöter på är rara och lugna, lite överraskande faktiskt. 

 

 

11 ok 15

