Andy och jag har bestämt att vi får en viss summa pengar i månaden att köpa vad vi vill för, månadspeng om man så vill. Och ingen annan får ha nån åsikt. Jag har köpt en miljard mindre grejer medan Andy gillar att köpa rejäla saker. Som ett par cowboyboots för 600 dollar. :-O

Ända sen vi träffades har han pratat om att han skulle vilja ha en riktigt fin synth (”Jag vill ha en synth farsan, jag vill ha en synth farsan”). Efter att jag skickat några länkar från Craigslist bestämde han sig för att nu var ett bra tillfälle. En sorts julklapp till sig själv liksom. Och inte vilket märke som helst heller, utan en Korg (eller ”Korgu” som japanerna säkert säger).

Så då bar det av, mitt i julrushen, till inget mindre ställe än Buda. Det ligger långt ut. Man vet att man kommit till landet när det ligger en stor påkörd hjort i vägkanten.

gamar

Kalkongamarna sliter i köttet med sina krokiga näbbar.  

Killen som sålde den, Kenneth, visade oss synthens funktioner så gott han kunde. Den är väldigt avancerad. Han hade bytt den mot en hammondorgel. Synthen hade tidigare stått i en kyrka (den har grymma orgelljud). ”Är du såld ännu?” frågade Andy mig efter ett tag. ”Oh yeeah!” svarade jag. Vi fick hjälp att lassa in den i bilen (den väger 30 kg!).

Apropå ”Buda” så höll jag precis då på att sälja min lägenhet i Stockholm med hjälp av min moster som hade fullmakt. Jag var inte nöjd med priset så vi höll på att dividera fram och tillbaka om man skulle byta mäklare. (Men nästa dag började folk buda ordentligt och det blev bra till sist.)

Samma dag skulle vi hämta bilen som varit på lagning en vecka. Ni kommer väl ihåg att den luktade äggmök? Det var bromsarna som pajat. För att underlätta lunchen drog vi till Five Guys. Puh, mitt i julrushen. Andy fastnade nästan i vinkelvolten av stress. Och min mamma hade precis kommit till Austin och fick vara själv större delen av sin första dag här.

Ärendena var inte över än, vi skulle hämta nya katten, Zoey, hos veterinären också. Hon hade just blivit kastrerad och gick på morfin. Häromdagen började hon nämligen gå som en groda och låta som en brunstig tjur (skoja bara, till skillnad från vissa andra hade jag 5:a i biologi). Efter operationen försökte vi stänga in henne i ett sovrum med en spånskiva som blockerade ett handfat men hon rymde när jag glömde stänga dörren. Då fastnade Andy i den berömda volten igen.

IMG_0541

Den där kliniken är som ett museum. Massa roliga bilder och figurer överallt.

IMG_0540

Julbock med skärm! 😀

katt krage

Zoey med skärm. Skrämde skiten ur Pumpan med den där. Hon är riktigt kaxig nu, tror det har växt ut en lejonman.

katt kastrerad

Operationsärret. Vad lugnt och skönt det var när hon gick på smärtstillande. Undrar om man kan få lite mer? 🙂

Nu sitter en mycket glad kille och leker med sina tusentals effekter och pitch wheel och otaliga trumrytmer. DÅ SKA JAG SPELA SÅ FINGRARNA KRÄKS, DÅ SKA. JAG. SPELA. SÅ. GRANNARNA VRÄÄÄKS!!! Allsång på julafton kanske?

Vad har ni köpt till er själva i julklapp?

korg triton extreme

Korg Triton Extreme. Älskad av många proffs. Har använts av bl.a. Emerson Lake & Palmer. 

 

 

15 de 15

