Nu har jag äntligen fått lite tid efter julen att berätta om vad som hände under just… julen. 🙂

Vi hade storfrämmande hela julhelgen – min mamma, moster och morbror från Sverige. Mamma var redan här, men moster och morbror hade fastnat i Chicago vid ett byte då de inte hann (samma gamla visa, alla som bytt på O’Hare vet vad jag pratar om). Därför kunde det var på sin plats att gå och titta på något riktigt vackert när de äntligen kommit fram till Austin. Ja, först och främst var ju jag och Andy väldigt fina när vi kom och hämtade dem på flygplatsen med cowboyboots och cowboyhattar med tomteluvor på. Men sedan ville vi även visa Trail of Lights som är en promenad med en massa juleljus.

När vi ändå var i downtown tyckte vi att det passade att käka på en av de många signatur-roof top-restaurangerna.

iron cactus austin

Välkommen till margaritans favoritstad! Min smakade skitstark chili, gött. 

iron cactus roof top restaurant

På restaurangen The Iron Cactus får man titta på när guacamolen blandas. Brandbilarna skrek på gatan nedanför. Något som man som svensk bara njuter av – det betyder ju bara att man kan sitta utomhus och äta i december!

 

Vi hann precis till sista lasset som körde till Trail of Lights.

trail of lights

Exakt samma som förra året, men jag försökte välja lite nya bilder denna gång.

trail of lights austin trail of lights 2015

Fladdermusgrottan! 

trail of lights

 

Det var pinsamt att det var en massa höga människor som tiggde pengar på gatorna. Downtown denna dag var supersunkigt! Andy och jag tjatade ivrigt om att, ”Så här brukar det aldrig vara, vi looovar!” Och precis när vi sa det så kom dök ännu en hemlös tomte upp bakom ett hörn. Vi gissar att de kommer från New Orleans och, likt fåglar, migrerar till varmare nejder på vintern. 🙂

 

 

 

22 de 15

