Sillen var slut, julklapparna var tillbakalämnade (råkade köpa en handdammsugare med sladd till Andy, tjena mors liksom) eller trashade av barnen. Kalkonen låg och jäste i magen:

kalkonskrov

Vi skulle vilja varna känsliga läsare… Oops för sent! Ethan tyckte det såg ut som ett skepp, inte så konstigt då att båda kallas skrov.

Nu skulle det bli skönt att ägna sig åt något som inte hade med jul att göra. Till exempel nya Star Wars. Och vad passade väl bättre än att visa våra gäster biografen Alamo Drafthouse? Med pizza till och filmen i 3D! Så, nu jävlar var man redo för den perfekta filmupplevelsen! Nästan…

För sen fick Mike reda på att vi skulle gå och blev ledsen i ögat för att vi inte frågat honom. Diskussionen gick någonting så här:

– Men du hade ju redan sett filmen, för en vecka sen!

– Ja men jag vill se den igen!

– Ja men du tyckte ju inte den var något bra!

– Nej… men men men jag ville se om jag missat något. Eftersom alla andra tyckte den var bra.

– Det finns biljetter kvar men då kan du inte sitta med oss.

– Jamen jag vill sitta hos er!

– Jaha, men det finns ju inga platser kvar där!

Geeeeeeeeez alltså! Vi har kommit på att han antagligen har någon bokstav, det skulle förklara mycket.

Jag vet inte var Alamo hittar alla sina videoklipp men förunderliga är de:

chewbacca spelar klarinett

darth vader moonwalk

Who’s bad? Kom igen, Darth, tarej i skrevet nån gång!

Filmen var riktigt schysst och min mamma, som i många år trodde det hette Star Wash och handlade om ett rengöringsverk för stjärnor, föll pladask för den. Mitt under föreställningen gick larmet i vårt hus (bara en dum rörelsedetektor som pajat). Vilken utomordentlig tajming. Så Andy fick sitta och försöka stänga av det via sin telefon – och detta på en biograf som är extremt petig med att man inte får sms:a under föreställning.

Tillbaka i huset lekte vi med en av de mer lyckade julklapparna:

snookerbord snooker på poolbord

Vi får köpa ett riktigt snookerbord till nästa jul. 😉

ragdoll katt

Have yourself a meowy little Christmas…

 

 

29 de 15

