Nyårsafton. Högtiden man planerar för i sista minuten. Man har satsat allt på julafton/juldagen och glömt bort att det kanske är dags att boka bord någonstans. Men det går att vara lite seg här i Austin, det finns oftast något ställe som inte ännu är fullbokat. Jag kom på att den där restaurangen vi var på Alla Hjärtans Dag var grym och det fanns fortfarande platser lediga. Den har bytt namn till Dine.

Kvällen började med Grevinnan och Betjänten på Youtube. Sen skynda sig till downtown. Mina fötter började gråta av skorna och hur mycket jag än stoppade dem med toapapper var de som osthyvlar. Så jag fick gå omkring i mockasiner hela nyårsafton (men jäkla tur att jag tagit med mig extratofflor!).

Dagen till ära hade restaurangen en särskild Tasting Menu.

IMG_1102

Dine Austin texas

Dine restaurant

Underligt med potatismos OCH potatisklyftor i samma rätt. 🙂

Dine dessert restaurant

Detta är inget får utan något sorts lyxigt sockervadd. 

Nu var vi mätta och goa och redo att se lite fyrverkerier. Detta skådespel skulle börja kl. 10. Japp, de är lite konstiga här i USA som tjuvstartar två timmar med raketerna. På hotell Driskills hemsida hade det stått att man kunde se dem från takterrassen, men när vi kom dit fick vi veta att ingen sådan utkiksplats fanns. Gud vad konstigt. Så vi traskade runt i HELA downtown för att hitta ett bra ställe, vi gick t.o.m. tillbaka till restaurangen. Inga andra hotell hade heller någon lämpligt ställe att ställa sig på. Så vi fick gå nära the action och ställa oss på en bro. Det var rätt så kallt men man såg riktigt bra.

IMG_1158

ninja turtles austin 6th street

Man ser alltid lite lustiga saker när man promenerar omkring på 6th street. 

Sedan var det Driskill för hela slanten. Här skulle vi invänta tolvslaget. Men först hitta sittplatser i vanlig ordning. Precis när vi hade flyttat runt en massa stolar tvärs över hela lokalen så blev några enorma fåtöljer med plats för två pers styck lediga. Väldigt lustiga människor som satt där. Någon brud som var mer än lovligt förfriskad och nån cowboy som raggade (??) på min morsa. Hans fru satt bredvid och såg uttråkad ut. Vi beställde Irish coffee som var kall och inte hade någon grädde.

IMG_1168

Och titta, Gustavo Fring var där! 

Tolvslaget var nedräkning och Old Lang Syne och yada yada. Sen var det någon som gifte sig på Driskill denna kväll och ett brudpar kom ut och blev blombeströdda. På väg tillbaka till bilen såg vi någon knytnävsfajt mitt i gatan där bilar kör. Ena snubben hade ett stort gitarrcase. Någon som inte fått betalt för ett gig eller? 🙂

Kvällen slutade med att Andy och jag käkade fläskkotlett vid typ 4 på natten.

 

