trumps_usa

Tiden efter valet har känts lite overklig. Dagen precis efter kom rekordmycket snö i Stockholm, mer än på 111 år. Jag tror inte att det var någon tillfällighet. Under OJ Simpson-rättegången gjorde man mätningar med en Reg machine (en sorts slumpgenerator) och vid kritiska ögonblick, t.ex. när han frikändes, visade maskinen ovanligt ensidiga resultat. Människor kan helt klart påverka atomer med sina tankar.

En massa andra konstiga saker hände. En kompis la upp det här på Facebook:

donaldtrump_facebook

Några timmar senare dog hans mormor.

En svensk kompis’ morbror drabbades akut av rosfeber och fick föras till sjukhus. Dock blev ambulansen sex timmar försenad på grund av snökaoset.

Vi hade själva en lite ansträngande dag med en kille som skulle värdera huset. Så snart jag snyggat upp hela kåken och det ringde på dörren upptäckte jag att jag hade ett stort hål där bak i brallan… Nåja det kunde ju varit värre. Och det blev det också. Ett par timmar senare meddelade Andy att hans mamma, som var nyopererad, hade fått en allergisk reaktion av smärtstillande. Hon har Myasthenia gravis och medicinen gjorde att musklerna la av så att hon inte kunde andas. (Vi har en liten teori om att hon inte alls har MG, utan hon hade antagligen polio som barn och då kan man få konstiga nerv-/muskelsjukdomar efter flera år.)

Vi bestämde oss för att åka till sjukhuset, men Andy blev fast på jobbet. Så jag gick hemma och väntade och väntade, pratade med Pumpan och åt popcorn till middag.

Innan valet hade jag sett framför mig hur jag skulle spela Coldplays ”Viva la vida” på högsta volym, en sång som handlar om en fallen diktator, om en man som inser att Sankte Per nog inte kommer att ropa upp honom när det blir dags att komma in i himlen. Nu spelade jag den på repeat medan Pumpan såg på med sina sorgsna blå ögon. ”Jahupp, vad ska hända med oss nu?” såg det ut som om hon tänkte.

Så fort Andy kom hem åkte vi till sjukhuset i Round Rock, men stannade till vid In-n-Out Burger på vägen för att äta burgare med animal fries. Så en refill på läsken och pang iväg igen. Andys mamma mådde ganska bra. Kanske hade valresultatet hjälpt henne, hon är ett troget Trump-fan.

in-and-out-burger-animal-fries

Nu har vi kommit över den värsta chocken över att Trump är president (även fast det säkert blir fler chocker framöver). Vi kommer antagligen spara en hel del i skatter men samtidigt gjorde paniken över valresultatet att boräntorna sköt i höjden. Så det går väl på ett ut.

Om fyra år ska jag lyssna på den här låten och vråla med, ”ooooooooooh”.

